برای تصفیه آب استخر و جکوزی چه نوع فیلتری خریداری کنیم؟

شرکت پیشگامان توسعه آرامیس سعی بر آن دارد با بالابردن سطح اطلاعات کاربران، آنها را در مسیر خرید همراهی کند. برای تهیه تجهیزات استخر، سونا و جکوزی بهتر است هوشمندانه و با اطلاعات دقیق‌تری محصولات را تهیه کنید. یکی مهم‌ترین تجهیزات خرید فیلتر مناسب برای تصفیه آب استخر و جکوزی است.

همانطور که می‌دانیم در انتخاب فیلتر مدار تصفیه چند پارامتر اساسی الزامیست:

  • در نظر گرفتن محلول‌های شیمیایی (کلر،کات کبود،زاج و…..) موجود در آب استخر و جکوزی:

محلول‌های شیمیایی موجب خورندگی فیلتر‌های فلزی ( گالوانیزه و … )  خواهند شد که متاسفانه در بازار ایران بخاطر ارزان تمام‌شدن هزینه تجهیزات استخر و جکوزی، از فیلترهای فلزی و غیر استاندارد استفاده می‌نمایند که بعد از گذشت مدتی فیلترها پوسیده می‌شود پس باید بدنه فیلتر از جنسی مقاوم در برابر محلول‌های شیمیایی موجود در آب استخر انتخاب شود.

به عنوان مثال بدنه فیلترهای استخری کالمو از جنس فایبرگلاس + رزین انتخاب شده است فیلترهای شنی کالمو درج گردیده است.

  • حداکثر فشار قابل تحمل بدنه فیلترهای مدار تصفیه استخر و جکوزی:

همان‌طور که می‌دانیم محفظه فیلترهای شنی بسته می‌باشد و فشاری که پمپ تولید می‌کند به بدنه فیلتر ها نیرو وارد می‌کند و اگر پارامتر تحمل فشار فیلتر شنی پایین باشد باعث ترکیدگی بدنه می‌شود.

پس انتخاب پمپ تصفیه استخر استاندارد بسیار مهم است ( هرگز پمپ استخری را بزرگتر از ظرفیت فشار و دبی فیلترشنی در نظر نگیرید) و نکته بعدی این است زمانی که فیلتر کثیف می‌شود بایستی شیر فیلتر را بر روی حالت بکواش قرار داد تا سیلیس‌های موجود در آن شستشوی داخلی شوند و اصلاحا مدار کوتاه می‌شود.

بدنه فیلتر تحت فشار پمپ قرار می‌گیرد و اگر بدنه فیلتر شنی تحمل فشار بالایی نداشته باشد بدنه قطعا آسیب میبیند. لازم به ذکر است که فشار مورد نیاز داخل لوله‌های مدار تصفیه حدود 1.5 بار می‌باشد که بایستی  حداکثر تحمل فشار فیلتر محدوده عدد 2.5 بار باشد.

پارامتر حداکثر تحمل فشار بدنه فیلترشنی بر روی برچسب فنی کالا و در داخل کاتالوگ آن قید گردیده است.
برای مثال حداکثر تحمل فشار کاری بدنه فیلترهای تصفیه استخر و جکوزی کالمو 2.5 بار و فشار تست آن در آزمایشگاه 4 بار می‌باشد که این پارامتر بر روی برچسب فیلتر های شنی کالمو درج گردیده است.

فیلتر شنی
فیلتر شنی
  •  نرخ تصفیه فیلتر های شنی:

همانطور که می‌دانیم فیلتر شنی وظیفه تصفیه آب استخر و جکوزی را برعهده دارد و باید در مدت زمان 4 ساعت برای استخرهای  رو باز  و 6 ساعت برای استخرهای رو بسته و 0.5 ساعت برای جکوزی‌ها در نظر گرفته شود.

در غیر این صورت آب کدر خواهد شد و درخشندگی و شفافیت آب از دست می رود لازم به ذکر نرخ تصفیه نوشته شده بر روی بدنه فیلتر شنی و یا کاتالوگ ارائه شده از سوی کارخانه سازنده بر حسب مترمکعب بر ساعت در نظر گرفته شده است. برای انتخاب نرخ تصفیه واقعی بایستی از ضریب ایمنی استفاده نمود.

ضریب ایمنی :

همانطور که گفته شد نرخ تصفیه اعلام شده توسط کارخانه سازنده بر حسب شرایط آزمایشگاهی و استاندارد اندازه‌گیری شده است که پارامتر‌های ذیل باعث کاهش نرخ تصفیه در شرایط واقعی قلمداد میگردد.

  1. گرد غبار با توجه به شرایط جوی جغرافیایی ( درصد گرد غبار در مناطق و فصول مختلف ) و ریزش آن درون آب استخر
  2. سرویس نگه‌داری اشتباه و یا دیر هنگام توسط کاربران
  3. مرغوب‌نبودن جنس سیلیس و یا عدم رعایت سایز‌بندی سیلیس ( ریز دانه‌، متوسط دانه و درشت دانه )

برای اینکه فیلتر در شرایط واقعی نرخ تصفیه مورد نظر را تامین نماید بایستی نرخ تصفیه تصفیه فیلتر شنی  را 20 درصد بالاتر در نظر گرفت .
برای مثال نرخ تصفیه در فیلترهای شنی کالمو از 8 مترمکعب تا 52 متر مکعب بر ساعت طراحی و عرضه گردیده است.

کلام آخر

مجموعه آرامیس توانسته مرغوب‌ترین کالاها را در زمینه تجهیزات استخر، سونا و جکوزی در دو برند ایماکس و کالمو ارائه دهد. به جرات می‌توان گفت فیلتر شنی، هیتر برقی کالمو، پمپ های سیرکولاتور کالمو و سایر محصولات از بالاترین کیفیت برخوردارند. جهت اخذ مشاوره رایگان به دپارتمان فنی و مهندسی شرکت آرامیس تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان،  شما را در امر انتخاب تجهیزات یاری رسانند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا