تجهیزات مورد نیاز برای تصفیه و گرمایش استخر

چه تجهیزات مورد نیاز برای تصفیه و گرمایش استخر می‌باشد؟ این سوال را خیلی از کاربران از مشاورین ما پرسیده‌اند، مجله آرامیس تصمیم گرفته تا سوالات مهم را بصورت مقاله در اختیار مخاطبان گرانقدر خود قرار دهد.  مجله آرامیس تجهیزات مورد نیاز برای تصفیه و گرمایش استخر را در اینجا به تفضیل مورد بررسی قرار می‌دهد. یکسری از تجهیزات همانند: فیلترشنی کالمو، پمپ تصفیه کالمو، پمپ ماساژ کالمو، پمپ تصفیه استارمکس کالمو و پمپ سیرکولاتور در تجهیزات استخر، سونا و جکوزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تجهیزات مورد نیاز برای تصفیه و گرمایش استخر:

تصفیه و گرمایش استخر
تصفیه و گرمایش استخر

همانطور که در دیاگرام شکل فوق مشاهده می‌فرمایید مدار استخر به دو دسته تقسیم می‌گردد.

الف – تجهیزات اصلی  مدار تصفیه استخر:

اسکیمر :

به منظور جمع‌آوری موهای شناور روی سطح آب استخر و ذرات خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا روی سطح آب تمیز گردد‌.

کنترلکننده سطح آب استخر‌:

این تجهیز به‌منظور تزریق اتوماتیک آب ورودی‌، در زمان کاهش سطح آب استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد اصطلاحا به آن پر کن استخر نیز می‌گویند‌.

– پمپ مدار تصفیه استخر‌:

پمپ مدار تصفیه آب را از قسمت کف استخر مکش می‌کند و برای حذف چربی و املاح آلوده‌کننده آب وارد فیلتر می‌شود. از بهترین انتخاب ها در این مورد می توان به پمپ تصفیه کالمو اشاره نمود.

– فیلتر شنی مدار تصفیه استخر:

پس از ورود آب استخر به داخل فیلتر، چربی‌ها و ناخالصی های معلق توسط سیلیس‌های داخل آب استخر دفع می‌گردد و آب شفاف می‌گردد. فیلترشنی کالمو بیشترین کاربرد را در این زمینه دارد.

– تجهیزات ضدعفونی استخر:

آب استخر به منظور باکتری‌زدایی نیازمند روشی برای زودودن آن می‌باشد که به شرح ذیل است‌:

  •  کلرزن خطی: در این روش قرص‌های کلر را در داخل کلرزن خطی قرار داده و با توجه به دبی آب گذرا که توسط پمپ ایجاد می‌شود، کلر به آب تزریق می‌شود.
  • کلرزن نمکی: در این روش نمک را با توجه به ظرفیت استخر، به آن اضافه می‌کنند و پس از گذر از سلول کلرزن نمکی تبدیل به کلرین می‌گردد و این‌گونه کلر طبیعی به آب تزریق می‌گردد.
  •  استفاده از لامپ اشعه یوی: در این روش از طریق اشعه فرابنفش باکتری و ویروس‌ها از بین می‌رود.

– اوزون ژنراتور:

در این روش باکتری‌ها از طریق اوزون O3 ازبین می‌رود.

– ترکیب لامپ اشعه + راکتور اوزون‌:

در این روش هم از طریق اشعه فرابنفش و هم گاز اوزون عملیات ضد عفونی انجام می‌شود.

– آند محافظ فد‌شونده استخر‌:

از این فیلتر به منظور حفاظت از خوردگی تجهیزات فلزی در برابر آب کلر و سایر سختی‌های آب مورد استفاده قرار می‌گیرد ( نردبان ، دستگیره های ورودی و خروجی به استخر و …)

ب – تجهیزات گرمایشی استخر:

– دیگ گرمایشی   استخر‌:

به منظور تامین گرمایش مورد نیاز مبدل و گرم کردن آب استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد‌. این دیگ می‌تواند گازی یا برقی باشد.

مبدل پوسته لوله استخر‌:

این تجهیز دارای چهار لوله می‌باشد که دو لوله آن به استخر متصل می‌شود و دو لوله آن به دیگ متصل می‌شود که آب استخر از طریق انتقال حرارت غیر مستقیم گرم می‌شود به این روش انتقال حرارت آب به آب نیز گفته می شود.

پمپ سیرکولاتور  دیگ استخر‌:

پمپ سیرکولاتور به منظور چرخش آبگرم بین دیگ و مبدل استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجموعه پیشگامان توسعه آرامیس با رزومه‌ای قدرتمند در صنعت استخر، سونا و جکوزی در دو برند معتبر جهانی همچون کالمو و ایماکس فعال می‌باشد. تمامی تجهیزات استخر، سونا و جکوزی همانند: فیلترشنی کالمو، پمپ تصفیه کالمو، پمپ ماساژ کالمو، پمپ تصفیه استارمکس کالمو و پمپ سیرکولاتور را می‌توانید از آرامیس با گارنتی معتبر تهیه نمایید. مشاورین ما در ساعات اداری پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند جهت هرگونه سوال با مشاورین مجرب آرامیس تماس به عمل آورید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا