نحوه عملکرد شیر شش حالته فیلتر شنی استخر و جکوزی به چه شکل است؟

با توجه به اینکه تجهیزات استخر، سونا و جکوزی نیازمند اطلاعات اساسی می‌باشد در مجله آرامیس به بررسی شیر شش حالته فیلتر شنی استخر و جکوزی می‌پردازیم. دانستن این اطلاعات به شما کمک می‌کند که انتخاب خوبی در تجهیزات استخر، سونا و جکوزی داشته باشد. یکسری از تجهیزات همچون فیلترشنی کالمو، پمپ تصفیه کالمو، پمپ ماساژ کالمو، پمپ تصفیه استارمکس و پمپ سیرکولاتور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند راندمان فعالیت سیستم را افزایش دهد.

نحوه عملکرد شیر شش حالته فیلتر شنی استخر و جکوزی به شکل است؟

فیلتر شنی استخر
فیلتر شنی استخر

همانطور که در شکل مشاهده میفرمائید‌، 6 حالت برای تنظیمات شیر فیلتر شنی استخر و جکوزی قابل تنظیم می‌باشد که به شرح زیر است‌:

1- FILTER:

در این حالت فیلتر شنی به کار عادی خود ادامه می‌دهد به گونه‌ای که پمپ مدار تصفیه استخر آب را از کف استخر مکش می‌کند و داخل فیلتر هدایت می‌نماید و پس از تصفیه از خروجی فیلتر به داخل تجهیزات ضدعفونی و گرمایش ارسال و در نهایت وارد استخر می‌گردد این حالت همان کارکرد عادی فیلتر می‌باشد. توصیه پیشگامان توسعه آرامیس انتخاب فیلترشنی کالمو می‌باشد که از کیفیت و کارائی بالایی برخوردار است.

2- BACK WASH:

این حالت را بک‌واش کردن فیلتر می‌گویند زمانی که سیلیس‌های داخل فیلتر کثیف شده باشد و راندمان تصفیه فیلتر کاهش یابد در این حالت پمپ آب را از کف استخر مکش کرده و از طریق لوله مرکزی به نازل‌های همزن کف فیلتر خارج می‌گردد و پس از عبور از لابه لای سیلیس‌ها  به فاضلاب تخلیه می‌گردد این حالت به دلیل عبور معکوس آب از کف فیلتر  به بالای فیلتر  منجر به شستشوی سیلیس ها خواهد شد .

3- RINSE:

این مرحله بعد از بکواش بایستی انجام شود در این حالت پمپ آب را از کف استخر مکش می‌نماید و پس از عبور از قسمت بالای سیسلیس ها به نازل‌های همزن کف فیلتر می‌رسد و بعد از عبور از لوله مرکزی به سمت فاضلاب تخلیه خواهد شد این کار باعث می‌شود که بقایای کثیفی و رسوبات باقی مانده در زمان بک‌واش به‌طور کامل تخلیه شود.

4- WASTE:

این مرحله تخلیه مستقیم به فاضلاب می‌باشد یعنی پمپ آب را از کف استخر مکش می‌کند و پس از عبور از شیر فیلتر بدون اینکه وارد مخزن فیلتر و سیلیس‌ها گردد مستقیم به فاضلاب تخلیه می‌گردد یعنی یک مسیر بای پس تشکیل می‌شود و اصلا آب وارد فیلتر نمی‌شود و مستقیما به فاضلاب تخلیه می‌گردد.

5- RECIRCULATION:

در این حالت پمپ آب را از کف استخر مکش می‌کند و پس از عبور به داخل شیر بدون اینکه وارد مخزن و سیلیس‌ها شود مستقیما به استخر بر‌می‌گردد بدون اینکه تصفیه شود یعنی یک مسیر بای پس ایجاد می‌شود و آب مکش شده از استخر مجددا به استخر باز می گردد.

6- CLOSED:

در این حالت شیر مسیر ورودی را قطع می‌کند و آب نمی‌تواند از فیلتر خارج شود.

تذکر : تحت هر شر ایط از چرخاندن به یکباره شیر در حالت کار عادی فیلتراسیون استخر یا جکوزی خوداری کنید.

نحوه بک واش کردن ( BACK WASH ) و شستشوی داخلی ( RINSE )  فیلتر شنی:

  1. ابتدا پمپ را روشن کنید  زمانی که فشارسنج عدد 50 کیلو پاسکال ( 7.2 PSI ، 0.5 بار ) بیشتر از فشار راه‌اندازی را نمایش داد پمپ تصفیه را خاموش کنید.
  2. سپس اهرم شیر را به حالت بک‌واش ( BACK WASH  ) حرکت دهید.
  3. پمپ را روشن کنید تا زمانی که آب عبوری از قسمت شیشه‌ای بازدید شفاف شود منتظر بمانید. این پروسه حدود 1 الی 2 دقیقه طول می‌کشد (البته باز بستگی به کثیفی سیلیس‌های داخل فیلتر دارد )
  4. پس شفاف‌شدن آب عبوری از قسمت شیشه‌ای‌، پمپ را خاموش کنید‌.
  5. اهرم شیر شش حالته را بر روی RINSE  قرار دهید.
  6. پمپ را روشن کنید و پس از گذشت 30 ثانیه تا 1 دقیقه، مجددا پمپ را خاموش کنید.
  7. اهرم شیر 6 حالته را بر روی حالت کار عادی فیلتر ( FILTER ) قرار دهید.
  8. پمپ را روشن کنید . اکنون فیلتر شما بک‌واش شده است و آماده کار عادی تصفیه استخر و یا جکوزی خواهد بود.

مجموعه پیشگامان توسعه آرامیس توانسته با کادری مجرب برترین محصولات را در دو برند ایماکس و کالمو ارائه دهد. انتخاب این تجهیزات فیلترشنی کالمو، پمپ تصفیه کالمو، پمپ ماساژ کالمو، پمپ تصفیه استارمکس و پمپ سیرکولاتور در آرامیس از ضمانت و گارانتی معتبری برخوردار است و همچنین امکان استفاده از مشاورین خبره در آرامیس به صورت رایگان برای کاربران مهیا می‌باشد. جهت هرگونه اطلاعات با شماره‌های مندرج در سایت تماس به عمل آورید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا