تفاوت بین جکوزی و اسپا

در مجله آرامیس تفاوت بین جکوزی و اسپا را مورد بررسی قرار می دهیم، شاید فکر کنید که همه چی بستگی به آب گرم دارد اما دقیقا اینطور نیست، تفاوت کلیدی بین این دو وجود دارد. در هر کدام یک استخر آب گرم وجود دارد که ظرفیت این را دارد که چند نفر در آن به آرامش برسند.

طبعا هر دو دارای تجهیزات مختص به خود هستند و در جکوزی جت، حباب، پمپ تصفیه جکوزی، فیلتر شنی جکوزی و سایر تجهیزات موجود است. مجموعه پیشگامان توسعه آرامیس تمامی تجهیزات مختص به این موارد را در دو برند کالمو و ایماکس عرضه می کند.

جکوزی چیست؟

خیلی مواقع به اشتباه به هر حوضچه آب گرم می گویند جکوزی دقیقا همانطور که Kleenex نام تجاری برای یک دستمال کاغذی می باشد در رابطه با جکوزی هم این مورد وجود دارد. در سال 1956 جکوزی برای درمان آرتریت و تسکین درد ساخته شد و بعدها تکامل پیدا کرد و به شکل امروزی درآمد.

البته جکوزی تنها برای کسانی که از ورم مفاصل درد میکشند بوجود نیامد امروزه یکی از مهم ترین ابزارهای رسیدن به آرامش نیز محسوب می شود.

کارکرد جکوزی و اسپا

جکوزی یک محل با پمپ های قوی هست که آب درونش را به گردش در می آورد و به واسطه بلوئر تولید حباب می کند و همین فشار وقتی با سطح پوست ارتباط برقرار می کند موجب آرامش و تسلی می گردد، به نوعی گرمایی که تولید می شود اثربخشی بالایی در افزایش جریان خون دارد.

اسپا فضای محدودتری دارد ولی دقیقا ساختارش مثل جکوزی است و در روند درمان و افزایش جریان خون بسیار موثر عمل می کند.

مهم ترین ویژگی جکوزی و اسپا اینست که نقش اثربخشی در سلامت روان دارند و کمک بسیاری به بهبود درمان مفاصل و آرتریت می کنند. استفاده از هر کدام از آنها می تواند خستگی را بدر برد.

تفاوت جکوزی و اسپا
تفاوت جکوزی و اسپا

تفاوت ها و شباهت ها

در سیستم گرمایشی هر کدام متفاوت عمل می کنند، جکوزی سیستم حرارتی ندارد و در فضای سربسته نصب می شود این در صورتیست که اسپا در محیط باز نیز کارایی دارد. اسپا بیشتر جنبه درمانی دارد تا تفریحی و نقش موثرتری در روند درمان و آرامش بخشیدن ایفا می کند.

همانطور که در قسمت قبلی بیان شد، پمپ تصفیه جکوزی، فیلتر شنی جکوزی، جت و سایر تجهیزات موجود در جکوزی به سلامت روان و کاهش درد مفصل کمک می کند و در جنبه درمانی هم نقش مهمی را ایفا می کند.

یکی از تفاوت های فاحش جکوزی و اسپا می توان به حضور آب سرد و گرم جکوزی اشاره کرد در حالیکه در اسپا فقط آب گرم موجود است، اسپا فضای محدودتری را نسبت به جکوزی در برمی گیرد.

در پایان

ما در مجله آرامیس به نوعی تمامی موارد مربوط به تجهیزات استخر، سونا و جکوزی را برای کاربران خود مطرح می کنیم و مشتریان را با برترین محصولات و کاربردی ترین آنها همچون: فیلترشنی، پمپ تصفیه کالمو، پمپ ماساژ کالمو، پمپ تصفیه استارمکس، پمپ سیرکولاتور و سایر محصولات آشنا می کنیم.

مشاورین آرامیس در تمام ساعات اداری پاسخگوی سوالات شما عزیزان می باشند. جهت مشاوره رایگان با شماره های مندرج در سایت تماس به عمل آورید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا