چگونه از بهداشت استخر خود اطمینان حاصل کنیم؟

در این مقاله مجله آرامیس اطمینان از پاکیزگی استخر را مورد بحث قرار می دهد. یقینا وقتی استخر در منزل خود دارید فرد خوش شانسی هستید، به راحتی می توانید کنار آن استراحت کنید، شنا کرده و به آرامش برسید، در این فضا حتی کودکان شما هم سرگرم خواهند شد.

اما نکته قابل تامل اینست که همه استخرها نیاز به تعمیر و نگه داری منظم دارند، فضای شما باید تمیز و پاکیزه باشد تا سلامتی اعضا تضمین گردد. طبعا استخر شخصی خیلی تمیزتر از فضای عمومی است، اما نگه داری آن نیازمند استاندارهای مهم و خاص است، مجله آرامیس در ادامه مطلب به شما یاد می دهد در بهترین شرایط از استخر خود محافظت کنید.

حفظ سطوح شیمیایی!

استخرهای خانگی برای تمیز بودن نیازمند استفاده از مواد شیمیایی است، از این رو باید سطح کلر و PH را به طور منظم کنترل کنید. سطح PH میزان اسیدی یا قلیایی بودن آب را اندازه گیری می کند که به نوبه خود بر نحوه عملکرد موثر کلر تاثیر می گذارد.

اگر آب بیش از حد اسیدی یا قلیایی بود باید سطح PH  را تنظیم کنید و در صورت لزوم کلر بیشتری اضافه نمایید. البته دو برند کالمو و ایماکس هم در این زمینه محصولات کاربردی مهمی را ارائه می دهند. پمپ تصفیه استارمکس و پمپ تصفیه کالمو اهمیت ویژه ای در این مورد دارد.

بهداشت استخر
بهداشت استخر

فیلتر خود را تمیز کنید!

یکی از کاربردهای اساسی فیلتر اینست که کثیفی و ذرات ریز را از آب حذف می کند، پس بخش مهمی از نظافت استخر به سلامت فیلتر بستگی دارد. فیلترها باید به طور مرتب تمیز شوند تا با استفاده از فرآیندی بنام شستشوی معکوس به درستی کار کنند.

این شامل فشار دادن آب از طریق سیستم است تا در جهت مخالف جریان یابد و در این فرآیند فیلترها تمیز می شوند، تقریبا هر 3 ماه یکبار باید فیلتر تمیز شود و یا محض مشاهده شدن کدر بودن آب این کار باید انجام پذیرد. فیلتر شنی کالمو و فیلتر کارتریجی می توانند نقش مهمی را در این جریان داشته باشند.

بطور منظم پاکسازی کنید!

در استخرهای فضای باز زباله، برگ، شاخه و یا حشرات دیده می شود که باید آنها را جمع آوری کرد بطور مرتب یک دسته بلند یا یک پمپ تصفیه استخر داشته باشید تا هر گونه جسم خارجی را پاکسازی کند، فیلتر برای ذرات کوچک کاربرد دارد، اما برای تجمعات بزرگ باید از تجهیزات دیگر همچون پمپ تصفیه استخر استفاده نمود.

سخن آخر

اگر برای تجهیز و نگه داری استخر، سونا و جکوزی به تیم حرفه ای نیاز دارید با مجموعه پیشگامان توسعه آرامیس زنگ بزنید. ما تمام نیازهای شما را در دو برند کالمو و ایماکس تامین می کنیم. تمامی محصولات کاربردی اعم از پمپ تصفیه استارمکس، پمپ تصفیه کالمو، فیلتر شنی کالمو، پمپ سیرکولاتور و سایر تجهیزات را از آرامیس تهیه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا