چرا باید فیلترشنی استخر را پاکسازی کنید؟

فیلتر تمیز بخشی ضروری از سیستم فیلتراسیون استخر می باشد که اهمیت ویژه ای در حذف کثیفی و زباله درون آب دارد و موجب می شود استخری تمیز و درخشان داشته باشید. مجله آرامیس در این بخش به اهمیت پاکسازی فیلترشنی استخر می پردازد.

چه زمانی باید فیلتر شنی خود را تمیز کنید؟

نگه داری و تمیز کردن فیلترهای شنی می تواند کمی بیشتر از تمیز کردن فیلتر کارتریجی و دیاتومه زمان برد، اما جای نگرانی نیست! هنگامی که بدانید چگونه فیلتر شنی خود را تمیز کنید، خواهید دید که انجام آن به اندازه کافی آسان است و با پاکسازی فیلترشنی کالمو یا فیلتر شنی ایماکس می توانید در یک محیط پاکیزه از شنا لذت ببرید.

فیلترهای کثیف استخر می تواند منجر به بسیاری از مشکلات شوند از جمله:

  • آب کثیف، ناپاک و ناسالم
  • افزایش مقدار مواد شیمیایی مورد نیاز برای تمیز نگه داشتن استخر
  • ایجاد مشکلات جریان آب از طریق پمپ و فیلتر
  • آسیب به تجهیزات
  • و باعث آسیب طولانی مدت به سیستم تصفیه و پمپ استخر می شوند!

دانستن اینکه چگونه فیلتر شنی خود را تمیز نگه دارید می تواند به شما کمک کند تا از مشکلات رایج دوری کنید و همینطور از تعمیرات پرهزینه جلوگیری می شود و استخری زیبا و تمیز ارائه می دهد.

چه زمانی باید فیلتر شنی خود را تمیز کنم؟

شما باید حداقل سالی یک بار، ترجیحاً زمانی که استخر خود را می بندید، شستشوی کامل و شیمیایی فیلتر شنی خود را انجام دهید.

هر زمان که پمپ فیلتر شما به فشار آب 10 psi بیش از سطح فشار متوسط عملکرد خود رسید، باید شستشوی معکوس را انجام دهید. افزایش فشار آب در پمپ و سیستم فیلتراسیون نشان دهنده انسداد فیلتر است. همچنین اگر جلبک‌ها یا باران‌های قابل توجهی که باعث ورود زباله‌ها به داخل استخر شده اند، باید فیلترهای خود را بشویید.

اکنون که می دانید چرا و چه زمانی فیلتر شنی خود را تمیز کنید، بیایید به چگونگی آن بپردازیم! و یک مورد را نیز فراموش نکنید سلامت محصولاتی همچون پمپ تصفیه کالمو، پمپ تصفیه استارمکس، پمپ سیرکولاتور و تجهیزات از این قبیل با تمیز بود فیلترشنی رابطه مستقیم دارند.

فیلترشنی استخر
فیلترشنی استخر

چگونه فیلتر شنی استخر خود را در 7 مرحله آسان تمیز کنید!

مرحله 1 

فیلترشنی کالمو و یا فیلترشنی ایماکس را به مدت 3-5 دقیقه بشویید تا مطمئن شوید که زباله های بزرگ از آن خارج شده اند. همانطور که آب در میان پمپ و فیلتر جریان می یابد، این جریان یک طرفه به این معنی است که تمام کثیفی ها و زباله ها در یک طرف فیلتر به دام می افتند. شستشوی معکوس جریان آب را از طریق فیلتر معکوس می کند و در حالی که آب در جهت مخالف جریان می یابد، کثیفی و زباله ها را خارج می کند.

مرحله 2 

پمپ استخر را خاموش کنید. اگر در جلوی پمپ دریچه وجود دارد، از بسته بودن آن اطمینان حاصل کنید. کنترل پمپ را روی حالت “فیلتر” قرار دهید. مطمئن شوید که سبد عاری از خاک و زباله باشد.

مرحله 3

در حالی که درب صافی پمپ خاموش است و سبد صافی خالی از زباله است، پمپ را دوباره روشن کنید. در این مرحله، پمپ شروع به فشار دادن آب به داخل فیلتر می کند، اما آب را از استخر نمی گیرد.

مرحله 4 

فیلتر پاک کننده را مستقیماً به سبد صافی اضافه کنید. در این مرحله شما می خواهید یک سطل آب تمیز در دسترس داشته باشید، در عرض یک ثانیه خواهید دید که چرا بلافاصله پس از افزودن پاک کننده فیلتر، سطل آب تمیز را داخل پمپ صافی بریزید تا به گردش پاک کننده کمک کرده و آن را از سبد صافی خارج کنید. درب پمپ را دوباره بگذارید.

مرحله 5 

اجازه دهید پمپ به مدت 10-15 ثانیه کار کند تا آب و پاک کننده فیلتر از طریق فیلتر به گردش درآید. سپس پمپ را خاموش کنید.

مرحله 6

اجازه دهید فیلتر حداقل 8 ساعت در پاک کننده خیس شود تا کثیفی ها و زباله های روی آن پاک شود. پس از گذشت 8 ساعت و تمیز شدن فیلتر، صفحه فیلتر را روی «Backwash» قرار دهید و به مدت 5 دقیقه شستشوی معکوس را انجام دهید تا بقیه مواد شیمیایی پاک کننده فیلتر آبکشی شود. شستشوی معکوس هرگونه باقیمانده پاک کننده در ماسه را از بین می برد. اگر فیلتر پاک کننده وارد آب استخر شود، می تواند باعث تعادل شیمیایی و کدر شدن آب شود.

مرحله 7

اکنون که فیلتر در شستشوی معکوس تمیز شده است، پمپ را خاموش کرده و صفحه فیلتر را در موقعیت “Rinse” قرار دهید. اجازه دهید شستشو به مدت 30 ثانیه اجرا شود. هنگامی که فیلتر آبکشی شد، صفحه پمپ را به موقعیت “فیلتر” برگردانید. سپس سیستم را دوباره روشن کنید.

در پایان

این 7 مرحله به شما کمک می کند فیلتر خود را تمیز کنید و از یک استخر عالی و پاکیزه بهره ببرید. این عادت درست را به طور منظم انجام دهید و فیلترهای خود را به موقع پاکسازی کنید تا همه چیز به خوبی کار کند.

گاهی اوقات به کمک نیاز خواهید داشت. اینجاست که ما وارد می شویم! از بسته شدن استخر، آزمایش آب، تعمیر لاینر، نگهداری لوازم جانبی و موارد دیگر، ما همه این کارها را انجام می دهیم. تمامی محصولات دو برند معتبر کالمو و ایماکس را می توانید از مجموعه پیشگامان توسعه آرامیس تهیه نمایید.

برترین محصولات استخری از جمله: پمپ تصفیه کالمو، پمپ تصفیه استارمکس، پمپ سیرکولاتور و …. در آرامیس ارائه می گردد. مشاورین مجموعه در تمامی ساعات اداری پاسخگوی سوالات شما عزیزان می باشند. جهت مشاوره رایگان با شماره های مندرج در سایت تماس به عمل آورید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا