پمپ سیرکولاتور چیست؟

مجله آرامیس در این مقاله به بررسی پمپ سیرکولاتور و اهمیت آن در استخر می پردازد. مجله آرامیس در این مبحث معتبرترین برندها مختص به این محصول را به شما معرفی می کنید. مجموعه پیشگامان توسعه آرامیس قبل از خرید اطلاعات جامع و کامل را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

ساختار کلی

پمپ های سیرکولاتور در شکل ها، رنگ ها و اندازه های مختلفی تولید می شوند. اصولا ساختار این پمپ ها برمبنای گریز از مرکز و درون خطی هستند به این معنا که ورودی و خروجی آنها در یک راستا قرار می گیرد و حرکت آب از طریق نیروهای گریز از مرکز شکل می گیرد.

در این پمپ های گردش آب گرم در اطراف مدار آب گرم استفاده می شود به این ترتیب که وقتی زبانه را باز می کنیم تقریبا فوران آب گرم را داریم در غیراینصورت هربار که شیر آب را باز می کنیم باید منتظر بمانیم تا آب گرم در کل سیستم جاری شود.

در سیستم‌های گرمایش هیدرونیک این پمپ‌ها گردش آب گرم بین دیگ و رادیاتور یا انواع دیگر مبدل های حرارتی استفاده می شود. پمپ سیرکولاتور خطی و پمپ سیرکولاتور از اصلی ترین تجهیزات استخر به شمار می روند.

تجهیزات استخری
تجهیزات استخری

پمپ سیرکولاتور چگونه کار می کند؟

در ابتدا آب از طریق ورودی وارد چشمی پروانه می شود و بین پروانه داخل محفظه پمپ محبوس می گردد. با ورود برق به جعبه ترمینال از طریق سیم پیچ ها جریان جاری می شود و خازن به ایجاد یک میدان مغناطیسی دوار کمک می کند، این میدان مغناطیسی سیستم را مجبور به چرخش می کند.

شفت از موتور به داخل محفظه پمپ می رود و در آنجا به پروانه متصل می گردد، با چرخیدن روتور شفت پروانه نیز می چرخد. با این اتفاق انرژی جنبشی به سمت بیرون آب را هدایت می کند. سرعت آب افزایش می یابد و حلقه های دیواره محفظه پمپ جریان را تسریع می کند.

ضربه سرعت تبدیل به انرژی یا فشار پتانسیل می شود و همانطور که آب به سمت بیرون و خارج از پروانه حرکت می کند آب بیشتری به داخل کشیده می شود. بنابراین پمپ ها در استخرها از جایگاه ویژه ای برخوردارند. مهم ترین پمپ های به کار رفته در استخرها متشکل می شوند از پمپ سیرکولاتور، پمپ سیرکولاتور خطی، پمپ تصفیه کالمو، پمپ ماساژ کالمو و پمپ تصفیه استخر می باشند.

پمپ سیرکولاتور
پمپ سیرکولاتور

سخن آخر

در مقالات بعدی به ابعاد گسترده تری از پمپ های سیرکولاتور خواهیم پرداخت. مجموعه پیشگامان توسعه آرامیس به صورت انحصاری برند معتبر کالمو و ایماکس را وارد کشور می کند و در اختیار مشتریان گرانقدر خود قرار می دهد. تمامی پمپ های استخری از جمله:  فیلترشنی، پمپ سیرکولاتور خطی، پمپ تصفیه کالمو، پمپ ماساژ کالمو و پمپ تصفیه استخر در آرامیس بخواهید. جهت مشاوره رایگان در ساعات اداری با کارشناسان مجرب مجموعه تماس حاصل نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا